سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدفی برای مروارید
اندکی صــبــر................ظهور نزدیک است
سه شنبه 90/9/15
دلم شکسته سالار زینب ...

سلام به سالار زینب.سلام به امام مظلوم و سلام به امام تنها و غریب.

امام رئوفم خوشم نمی یاد رسمی باهات صحبت کنم.می خوام راحت سفره ی دل سوخته ام رو برات باز کنم.....

امام حسینم با این که امروز دریایی از مردم واسه عزاداری ات اومدن و به سر و سینه می زدن امّا من هنوز می گم تو غریبی و تنها.

این مردم،کسایی هستند که بیشتر به خاطر خودشون اومدن نه به خاطر تو.

اینا کسایی اند که دل مهدی ات رو می شکنن و با اعمالشون سیلی از اشک واسه پسرت روانه می کنن.خودم هم از اونا مستثنا نیستم.......

ای زینت دوش نبی امروز من خانم هایی رو دیدم که با  آرایش هفت قلم و موی آراسته و....اومده بودن تو عزات .......

امروز اکثریّت مردمی که خودشون رو عزادار تو می دونستن چشم چرونی می کردن.......

آخ که بعضی از آقا پسرا و خانم دخترا واسه ارضای امیال جنسی و هوس بازی اومده بودن......

آقای مهربونم من شرمم می شه این حرفا رو بزنم امّا چی کار کنم که این حرفا سوز و نوای دله....

این حرفا اشک و آه داره.....

دلم شکسته به خاطر این که تو برای من و امثال این مردم همه چیزت رو فدا کردی؛شش ماهت رو علی اکبر و عبّاست رو، امّا اونا می رن در آستانه ی شهادتت تولد می گیرن!!!!!!!

آخه آدم اینا رو کجای دلش بذاره؟؟؟؟؟

کاش مهدی می اومد و مرهمی بر درد های ما می شد.....

به امید ظهورش.....

اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج


پنج شنبه 90/9/3
تاریخچه ی حجاب در اقوام و ادیان 1 ...

بعضی ها فکر می کنند،اسلام است که حجاب را آورده و پیش از آن حجابی وجود نداشته در صورتی که پیشینه ی حجاب و پوشش انسان به اندازه ی تاریخ آفرینش اوست.در همه ی ادیان و اقوام حجاب وجود داشته است؛ که در زیر به طور خلاصه به برخی از آن ها می پردازم:

1.حجاب در شریعت حضرت ابراهیم:

در آیین مقدس حضرت ابراهیم مسئله ی حجاب بسیار مورد توجه بوده است.در کتاب تورات آمده است:« رفقه (نام زنی می باشد) چشمان خود را بلند کرد و اسحاق(ع) را دید و از شتر خود فرود آمد.از خادم خود پرسید:« این مرد کیست که در صحرا به استقبال ما می آید؟»خادم پاسخ داد:«آقای من است.»پس برقع خود را گرفته،خود را پوشانید.»

از متن بالا کاملا روشن است که پوشش زن در مقابل نامحرم در شریعت حضرت ابراهیم امری مهم بوده است؛زیرا«رفقه»در مقابل اسحاق(ع) که به او نامحرم بوده از شتر پیاده شده و خود را با برقع پوشانیده تا چشم اسحاق(ع)به او نیفتد.

2.حجاب در آیین یهود:

در ایران و در بین یهود و ملل غیر عرب حجاب به مراتب شدید تر از آن چه اسلام می خواست،وجود داشت.در بین این ملّت ها صورت و کف دست ها نیز پوشیده می شد.همه ی مورخان از جمله ویل دورانت از حجاب سخت زنان یهود سخن گفته اند.دورانت در این زمینه می گوید: گفت و گوی علنی میان زن و مرد،حتی بین زن و شوهر از طرف فقهای دین ممنوع گردیده بود!دختران را به مدرسه نمی فرستادند تا مبادا با نامحرمی مواجه شود.

در اصول اخلاقی(تلمود) که آیین زندگی یهودیان است،آمده:اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت، مثلا بدون این که چیزی به سر داشته باشد به میان مردم می رفت،،در خیابان نخ می ریسید،با هر گروهی از مردان درد دل می کرد یا صدایش آن قدر بلند می شد که همسایگانش سخن او را می شنیدند،در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.