سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدفی برای مروارید
اندکی صــبــر................ظهور نزدیک است
پنج شنبه 90/8/5
حجاب چیست؟ ...

شاید بسیاری از ما وقتی کلمه ی حجاب را می شنویم،ناخودآگاه مرغ ذهنمام به سوی چادر،مقنعه،رنگ مشکی و کلّاً هر نوع پوششی پر می کشد.امّا آیا واقعاً حجاب فقط مربوط به پوشش و ظاهر انسان است؟ مسلّماً پاسخ شما منفی است.

به طور کلّی حجاب به معنای حفظ کردن و باز داشتن اعضا و جواح خود از گناه و جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و بند زن و مرد می باشد.با این تعریف متوجّه می شویم که حجاب تنها یک نوع و آن هم حجاب ظاهری نیست بلکه حجاب انواع مختلفی دارد که در زیر به اختصار به آن ها می پردازم و در پست های بعدی آن ها را گسترده تر مورد بررسی قرار می دهم.

حجاب نگاه کردن : همان طور که می دانید چشم یکی از نافذ ترین کانال های حسّی مردان است؛ و باید کوشید تا این نعمت بزرگ خدادادی را از گنا مصون داشت.حجاب نگاه نه تنها برای مردان بلکه برای زنان نیز لازم و واجب است.

حجاب رفتار: وقتی سخن از حجاب رفتار به میان می آید،مقصود اعمال،رفتار و افعالی است که به وسیله ی اعضا و جوارح بدن انسان پدید می آیند.در احادیث معتبر آمده که در روز قیامت اعضا و جوارح بدن انسان نیز در برابر خداوند شهادت می دهد که مثلاً فلان روز در فلان ساعت صاحب من به وسیله من فلان گناه را مرتکب شد پس بیایید بیشتر مواظب اعمال و رفتارخود باشیم.

حجاب گفتار: این نوع حجاب بیشتر به لحن سخن گفتن با نامحرمان و نحوه ی گفتار با آنان می پردازد.برای مثال وقتی زنی با مردی صحبت می کند نباید صدای خود را نازک و آهنگین کند. تا مبادا دل او دجار ربیه و خیال های شیطانی شود.

حجاب ظاهر و پوشش بدن: به طور کلّی این حجاب همان پوشاندن تمام بدن از دید نامحرم به جز دست ها تا مچ و گردی صورت می باشد.که متأسّفانه در عصر کنونی به دلیل تحت تأثیرفرهنگ بیگانه و غرب قرار گرفتن این نوع حجاب در بین خانم ها کم رنگ شده است.